Zase na fortu

Tentokrát na fortu XVII.v Olomouci-Křelově.

Dnešní ráno mi nebylo dobře.Měli jsme v plánu jet do KM na Šperkařské trhy,odvolala jsem to.Ležela jsem celé dopoledne,poslouchala rádio.Na ČRo Olomouc jsem se dověděla,že ve fortu v Křelově je dnes akce-menší ukázky řemesel,otevření zdejšího vojenského muzea..

Odpol mi už bylo líp,takže jsme vyjeli..A nelitovali.

Byly tu stánky s rukodělnými výrobky,ukázky řemesel-tkalcovství/to bohužel nemám nafoceno/,keramika,dřevořezby,korálkové výrobky,dřevěné hudební nástroje,kovář,hnihtisk,výroba rybářských sítí...

Na zdejší střelnici si mohli zájemci za poplatek zastřílet z různých pušek.Tam jsme ale nešli.

Na terase ve 14 hodin zazněla salva k výročí založení Československé republiky.Byli tu zástupci Sokolské obce,taky hasiči a vojáci ve starých uniformách a skauti ve stejnokrojích.Zazněla česká i slovenská hymna.Dojalo mě to..Návštěvníků tu bylo hodně.

Šli jsme na komentovanou prohlídku.A dověděli se hodně zajímavého o opevnění města Olomouce i samotného fortu.I lampičky jsme dostali na cestu místy,kde nebylo denní světlo...Připadala jsem si jak v Broučcích..Ale bylo to fajn..
































a tady u toho stánku jsem neodolala a odvezla si domů několik kousků..

 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Opožděné přání

Předvánoční naladění.

Bleší trhy Kroměříž 29.1.2023